Hračky si mi dospělí spojíme pouze s hraním. Ale víte, že hračky nejsou pouze hrací pomůckou, ale především dobrým učitelem. Jejich hlavním účelem není pouze dítě zabavit, ale především ho naučit novým dovednost a přinést mu nové zkušenosti.

 

Jaké hračky vývoji dítěte nejvíce pomáhají?

Nejdůležitější je, aby mělo vaše dítě hračky kvalitní, promyšlené, ale zároveň pro dítě pochopitelné. Hračky jsou nepostradatelnou součástí mateřských školek, ale i vaší domácnosti. Rozvíjejí řadu dovedností, jako je jemná motorika rukou, řeč, vizuální paměť a postupné naučení čtení a psaní. Proto je velice důležité volit správné a kvalitní hračky.

 

Jaké hračky vybírat?

Při vybíraní každé hračky, ať domů či do školky, byste měli vybírat hračky bezpečné. Materiály musí být netoxická a vždy by měla hračka odpovídat věku dítěte a jeho schopnostem. Pozor na hrající hračky, neměly by být příliš hlasité, aby nepoškodily dětský sluch.

 

Druhy vzdělávacích hraček

V každé školce by neměly chybět vzdělávací hračky. Nejpopulárnějšími typy jsou tzv. interaktivní hračky, které produkují hudební zvuky a melodie. Užitečnou hračkou se stává i třídič, který děti učí jednoduchým geometrickým obrazcům a děti je třídí podle barvy a tvarů. Tyto hračky podporují a rozvíjí pochopení objektů a učí základům logiky. Levnou a přitom efektivní pomůckou jsou i puzzle, které jsou vždy velikostně přizpůsobeny věku dítěte. Skvělým hracím pomocníkem jsou kostky důležité pro rozvoj logiky a jemné motoriky rukou, navíc se s nimi děti učí stavět, domy, věže, hrady a učí se i počítat. K rozvoji fantazie a představivosti se používají i hry, jakými je třeba domino, dáma, monopoly, samozřejmě u nich záleží na věku dítěte.

 

Dynamické hry a dětské hračky

Takový typ her rozvíjí reakční čas a jemnou motoriku. Do takových her patří stolní fotbal, basketbal či hokej. Nepostradatelnou součástí hraček ve školce by měly být i panenky, plyšové hračky, autíčka, atd. ., ty přispívají k rozvoji fantazie a pomáhají dítěti pochopit svět kolem sebe a usnadní mu sociální přizpůsobení se svými vrstevníky ve školce.