Chystáte se s dětmi k vodě, do města nebo na výlet, ale nestíháte? Máme pro vás rychlý a zaručený recept! Zvládnete ho uvařit do 11 hodin a v poledne už můžete vyrazit, kam vás jen napadne. O čem je řeč? Přece o rajské omáčce, ale tentokrát bez hovězího masa nebo plněných paprik. Díky tomu se čas vaření rapidně zkrátí, přesto si pochutnáte.

 

Jednoduše, ale chutně

Nakrájejte si cibulku najemno a tu usmažte na pánvi. Přidejte koření, které máte v rajské rádi, takže určitě pár hřebíčků, bobkových listů a nového koření. Pepř ani dávat nemusíte, omáčka zůstane krásně jemná. Jednotlivé ingredience zaprašte moukou a zalijte studenou vodou. Přiveďte k varu a přidejte rajský protlak, buď jeden velký nebo dva malé. Krátce povařte, přeceďte a dochuťte solí, cukrem a skořicí. Do omáčky můžete rozpustit oříšek másla, bude ještě lahodnější. Dětem tato verze chutná s knedlíkem i těstovinami. Kdo chce posílit výživovou hodnotu, může si zvlášť spařit rajčata, oloupat je a do omáčky je přidat.

 

Připravte si z rajčatového protlaku i levný džus

Rajčata jsou zdravá, protože snižují riziko nádorového onemocnění. Jsou účinná v boji proti volným radikálům. Je zde skvělý antioxidant – karotenoid zvaný lykopen, který se z nich uvolňuje právě nejvíce vařením. Připravte si rajčatový džus jako svačinku s sebou a uvidíte, že vás příjemně osvěží.

 

Mimo lykopenu tu jsou ukryty vitamíny (A,B,C a E) a další cenné prvky – draslík, vápník, fosfor, železo, zinek a chrom. Díky nim vám bude dobře fungovat metabolismus, současně podpoříte růst a sílu kostí.

 

Výběr rajského protlaku by měl spočívat i v tom, že se podíváte na obsah soli. Ten, který má méně soli, cukru a dalších přídavných látek je samozřejmě ten zdravější. Lžíci protlaku smíchejte ve sklenici vody, nepoužívejte kečup, ten má daleko více cukrů a dalších látek.