Ořechy a oříšky jsou součástí mnoha jídelníčků. Bez některých se neobejde pečení vánočního cukroví, nejrůznější pečení dezertů či müsli. Oříšky a ořechy mají své obrovské výhody, obsahují nasycené mastné kyseliny i nenasycené mastné kyseliny, nejrůznější vitamíny, minerály.

 

Jsou skvělou alternativou, když vás honí mlsná. Hrst ořechů je mnohem lepší, než mísa smažených, kalorických a nezdravých lupínků. Jenže ne všechny oříšky a ořechy jsou ty správné. Jak je poznat?

 

Jaké ořechy do své stravy zahrnout?

Ořechy obecně prospívají lidskému tělu. Snižují nezdravý cholesterol, posilují srdce, dodávají do těla zinek, hořčík, vitamín E, draslík, bílkoviny. Proto by ořechy jistě neměly chybět ve vašem jídelníčků. A jaké ořechy si vybrat? Ořechy by měly být syrové či sušené, ideálně nijak tepelně upravované. Sáhnout můžete po klasických vlašských ořeších, mandlích, lískových oříšcích, kešu ořeších, para ořeších, arašídech a podobně. Špatnou volbou nejsou ani pistácie, piniové ořechy, pekanové ořechy, makadamové ořechy a podobně.

 

Jakým ořechům se naopak vyhnout?

Ořechy je dobré konzumovat, ale s jejich množstvím to není dobré přehánět. Ořechy mají vysokou kalorickou hodnotu, nejkaloričtější jsou makadamové ořechy, takže když hubnete, nebudou to pravé pro vás. Obecně je pro vaše zdraví lepší, když se vyhnete jakkoliv upravovaným ořechům, tedy soleným arašídům, mandlím v čokoládě, kandovaným ořechům či jakýmkoliv praženým ořechům.

 

Rovnováha je důležitá

Ořechy dodávají energii, mají vysokou kalorickou hodnotu a například kešu ořechy obsahují mnoho sacharidů. Ořechy do své stravy zahrňte, soustřeďte se na ty v syrovém stavu a také je konzumujte v omezeném množství. Jedině tak nepřiberete a do svého těla dostanete z ořechů přesně to, co potřebujete, tedy všechny vitamíny a minerální látky, které nabízí.