Vydatná gulášová polévka spolehlivě zasytí celou rodinu i místo hlavního chodu. Připravte si den předem poctivý hovězí vývar a jdeme na to. Naučíme se nebo si připomeneme tu nejjednodušší verzi, která je chutná a není v ní zbytečně moc ingrediencí. V jednoduchosti je síla!

 

Příprava a postup:

K přípravě budete potřebovat asi ¼ kg mletého vepřového nebo hovězího masa, jak máte rádi. Dále cibuli, hladkou mouku, vývar, olej a koření. Postup je už snadný. Osmažte cibulku na trošce oleje, přidejte mleté maso, osolte, opepřete a posypte mletou paprikou. Krátce zarestujte, zalijte vývarem a vložte nakrájené brambory na kostky a drcený kmín. Vařte do změknutí brambor a pak už jen zahustěte hladkou vodou rozmíchanou ve vodě, dochuťte solí, česnekem a majoránkou. Chvíli povařte, ale jen tak, abyste nepřišli o chuť česneku a majoránky. Polévka chutná dobře s křupavým rohlíkem i chlebem.

 

Náš tip na zahušťování bez žmolek: nalijte vodu do malé skleničky od přesnídávky, cca do její poloviny až tři čtvrtě a přidejte 1-2 lžíce hladké mouky. Rozkvrdlejte mouku vidličkou a uzavřete víčkem. Obsah protřepte. Tím dosáhnete hladké konzistence a polévka bude krásně jemná.

 

Mletá sladká paprika

Jelikož je v polévce mletá sladká paprika, kterou nikdo nešetří a díky ní je polévka krásně červená, pojďme si k ní něco říci. Ač je to surovina pro naší českou kuchyni dostupná a levná, pochází z Mexika. V Maďarsku v podstatě až zdomácněla, což si lidi hodně často pletou a považují Maďarsko i za zemi původu. Papriky, ze kterých se připravuje koření by měly být krásně masité a bohaté na vitamín C. Budete se možná divit, ale je prokázáno, že paprika účinkuje na lidské zdraví i po namletí. Jejím častým používáním snižujete riziko srdečních nemocí a kornatění cév. Také podporuje chuť k jídlu a má pozitivní vliv na fyzické i duševní schopnosti.