Stále více a více se do podvědomí širokého okolí dostává pojem bezlepková dieta. Jde o dietu, která eliminuje ve své stravě lepek. Obvykle se tato dieta drží ze zdravotních důvodů, přesněji z důvodu alergie na lepek. Říká se tomu celiakie a bude-li konzumovat takovýto člověk lepek dál, může to vést k vážným zdravotním problémům. Tuto dietu však nemusí nutně držet jen lidé s alergií na lepek. Může jí vyzkoušet kdokoliv.

 

Které potraviny je zakázáno konzumovat?

Bezlepková dieta spočívá v odstranění lepku. Není tedy dobré konzumovat běžné obiloviny jako je ječmen, pšenice, žito a oves. Dříve bylo těžké takovouto dietu držet, dnes existují speciální prodejny pro celiaky a také celá oddělení v supermarketech, takže je vše dostupnější. Lepek se už dá skvěle nahradit bezlepkovými potravinami jako je proso, brambory či kukuřice. Omáčky tedy můžete zahustit kukuřičnou či rýžovou moukou a upéct koláč je možno z mouky pohankové. Zakázané jsou všechny potraviny, které obsahují i jen stopy lepku. Tedy běžně si nemůžete koupit těstoviny, pečivo, zákusky, některé jogurty, cornflakes, plněné cukrovinky a čokolády, jíšky, salámy, kečupy, majonézy či například také pivo.

 

Jaké potraviny jsou vhodné?

Pro bezlepkovou dietu jsou vhodné potraviny jako mléko, tvrdé sýry, smetana, maso, vnitřnosti, vejce, ovoce, zelenina, sója, kakao, čaje, káva, cukr, kukuřice, rýže a také jakékoliv upravené a bezlepkové potraviny. Dnes už je povinností obchodů, aby u svých produktů informovali zákazníky o alergenech, takže si snadno můžete koupit potraviny bez lepku.

 

Ztráta kilogramů

Bezlepková dieta není primárně určená k hubnutí, ale díky pestrému a zdravému jídelníčku zhubnete. Hubnete také zejména díky tomu, že ze své stravy vyřadíte bílou mouku a nejrůznější chemická dochucovadla a ochucovadla. Rýžová, kukuřičná i pohanková mouka je lehčí, zdravější a nezatěžuje tolik žaludek a celkově organismus. Kilogramy tak jdou dolů jednoduše a snadno.